מה את באמת צריכה לדעת על בדיקת מי שפיר?

מה את באמת צריכה לדעת על בדיקת מי שפיר?

אם את נמצאת עכשיו בהריון ראשון ואת מעל גיל 35, בוודאי חלק מהרופאים כבר דיברו איתך על בדיקת מי שפיר. אומנם זה נכון שהבדיקה הזאת. פולשנית ומאיימת, אך בפועל, היום אנחנו רואים שאחוזי ההפלות בה מאוד נמוכים. את תוהה למה שווה לך להתעקש וכן לעשות את הבדיקה הזאת? פשוט מאוד: במהלך בדיקה כמו מי שפיר אפשר לקבל מידע גנטי משמעותי ביותר על העובר שנמצא ברחם שלך. בשום אולטרהסאונד לא ניתן יהיה לגלות את הפרטים האלה, ואם את מעדיפה להימנע ממצב שבו נולדת לך, חס וחלילה, תינוק שאינו בריא, כמובן שאת חייבת לעשות בדיקת מי שפיר. 

איפה כדאי לעשות בדיקת מי שפיר? 

כמובן שבדיקה כמו מי שפיר דורשת מאתנו מומחיות ברמה הגבוהה ביותר שיש, מה שמעורר את השאלה: איפה ניתן לעבור את הבדיקה הזאת? את יכולה לבחור בין הרפואה הציבורית ובין הרפואה הפרטית, אך מה שבטוח זה שאת חייבת לבדוק מי יהיה הרופא שיעשה את הבדיקה בפועל. עד כמה הוא מנוסה? האם מדובר על בדיקת מי שפיר שתתבצע בקליניקה מאובזרת? והאם הצוות הרפואי שיטפל בך יעשה את עבודתו על הצד הטוב ביותר? מאוד מומלץ לקרוא כל חוות דעת שתוכלי אודות הרופא שיעשה לך את הבדיקה בפועל, כי זה יגדיל את התחושה שלך שאת בוחרת בצורה נכונה את הרופא הכי טוב שיש. 

האם הבדיקה הזאת עולה כסף? 

זה מאוד תלוי: בסטטוס שלך ובמקום שבו את בוחרת לעשות בדיקת מי שפיר. אם את מעל גיל 35 ואת רוצה לעשות בדיקה כמו מי שפיר ברפואה הציבורית, זה יהיה בחינם. מצד שני, אם את צעירה מהגיל הזה, ייתכן שתצטרכי לשלם. בנוסף, כמובן שאם את בוחרת לפנות אל הרפואה הפרטית, ובלי קשר לגיל שלך, תשלמי את מלוא הסכום על הבדיקה. מה שבטוח זה שהרבה מונח כאן על הפרק ולכן, אפילו אם חשבת לרגע לוותר על הבדיקה בגלל העלויות או לבחור ברופא שאיש לא שמע את שמו כדי לחסוך, רצוי מאוד שתימנעי מכך, ולהפך: פני אל הצוות הכי מקצועי שיש. 

אין תגובות