פוריות נשים – כל מה שצריך לדעת על חישוב פוריות

פוריות נשים – כל מה שצריך לדעת על חישוב פוריות

נשים רבות מעוניינות לדעת מתי הן פוריות בזמן הביוץ, זאת על מנת שיוכלו להיכנס להריון ולא לבזבז את הזמן הזה ואז יצטרכו לחכות לחודש הבא, כשהן יהיו שוב פוריות.

ישנם כלים ואמצעים שונים שמאפשרים לדעת מתי אישה פורייה. למשל, אפשר להשתמש בבדיקות מעבדה, אך בעיקרון מספיק להשתמש בערכות ביוץ ומחשבונים ביתיים, כאלה שכל אישה יכולה לרכוש ולהשתמש באופן עצמאי בתקופת הווסת, בשביל לדעת מתי היא מבייצת.

מחשבון פוריות נשים, דוגמא כמו מחשבון ביוץ דייזי, נוע ללמוד על המחזור של האישה ובעזרת הנתונים שהוא מקבל, יש לו אפשרות לומר ברמת וודאות ואמינות גבוהים, מתי בדיוק האישה פורייה ומתי לא. אז היא תוכל לדעת, האם נכון מצידה לקיים יחסי מין בשביל להיכנס להריון. חשוב לציין, את הנתונים על האישה להכניס בעצמה, אך המחשבון לומד אותם ויוצר אלגוריתמים שמאפשר לו לספק לה את המידע הרלוונטי בצורה אמינה ומדויקת.

מחשבון פוריות נשים למעשה סופר את הימים באופן כזה, ביוץ מתרחש שבועיים לפני הופעת, המחזור, כאשר מחזור סדיר מתקיים כל 28 עד 35 יום, והחישוב נעשה באמצעות ממוצע של שלושת המחזורים האחרונים, ואז מפחיתים ממנו 14 יום, בשביל לדעת מתי יהיה הביוץ. ההמלצה היא, לקיים יחסי מין סביב מועד הביוץ ובמיוחד לפניו, רוב המחקרים מלמדים שיש לבצע יחסי מין ארבעה ימים לפני הביוץ, יומיים לפני, וכן רצוי לבצע גם אחרי הביוץ, ליתר ביטחון.

בעיקרון, בחישובים ידניים, רגילים, ייתכן מאוד שיהיה פספוס בתאריכים, לכן חשוב להשתמש במחשבון, מאחר והוא יודע לחשב את הזמן בצורה הרבה יותר מדויקת, וכפי שנוכל לראות מיד, מעבר לחישוב הימים, הוא גם יכול ללמוד את נתוני הגוף בזמן האמת ולומר לאישה, האם היא פורייה או לא.

כיצד מחשבון פוריות עובד

ניקח לדוגמא מחשבון דייזי, מחשבון שנמצא בשוק כבר למעלה משלושים שנה וזוכה להצלחה גדולה בקרב נשים רבות, בזכות האמינות, הדיוק והפשטות שלו.

מעבר לנתונים שהאישה מכניסה למחשבון לגבי המחזור שלה, הרי שהמחשבון מאפשר לאישה לבדוק את טמפרטורת הגוף שלה כשהיא מתעוררת משינה (לפני שהיא קמה מהמיטה, אחרי שלוש שעות שינה רציפה לפחות), ובאמצעות הטמפרטורה, הוא ידע לקבוע האם האישה פורייה או לא, האם היא מתקרבת לווסת, האם היא אמורה לבייץ ואפילו אם היא בהריון. מדובר במדידה פשוטה ונוחה, שמתבצעת מתחת ללשון, במשך מספר רגעים.

בזכות הנתונים שהמחשבון קולט, גם אודות המחזור וגם מטמפרטורת הגוף, הוא ידע לספק לאישה תוצאה אמינה ואיכותית. בצורה כזו, הרבה יותר פשוט ונוח לחשב את הפוריות, מבלי שיש צורך להחסיר ולהוסיף ימים, לעבוד עם נוסחאות או דברים אחרים שיכולים לספק תוצאה, שלא בהכרח תהיה אמינה. בעזרת מחשבון פוריות אפשר לדעת בכל עת, האם את פורייה או לא.

 

אין תגובות